Jaaroverzicht van Save a Child's Heart Nederland 2017

Het afgelopen jaar is een bijzonder jaar geworden voor Save a Child’s Heart Nederland. Na het grote succes van de ‘A Heartbeat Away’ Movie Night van November 2016 in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam, is de documentaire speciaal voor medisch studenten op nog twee faculteiten in Nederland vertoond. Het jaar ging daarom van start met een Movie Night in de Universiteit van Maastricht. Een goed bezochte avond met zowel Nederlandse als buitenlandse studenten. Het succes zorgde ervoor dat de documentaire daarna nogmaals op de Universiteit van Nijmegen is vertoond in een grote collegezaal waar studenten en docenten de documentaire hebben kunnen bekijken. Hier heeft een studente uit Nijmegen ook verteld over haar stage in het Save a Child's Heart Kinderhuis en het ziekenhuis.

In 2017 zijn in totaal 270 vrijwilligers van over de hele wereld op stage gegaan naar het Kinderhuis of ziekenhuis in Tel Aviv. Lees hier meer over deze mogelijkheid.

In het voorjaar zijn de eerste lopers van het Team Save a Child’s Heart NL ingeschreven voor de Dam tot Damloop 2017. De voorbereidingen voor dit grote sportevenement zijn tegelijkertijd daarmee van start gegaan. Er is in de zomer goed getraind voor de 8 km of 16 km die gerend konden worden. Uiteindelijk hebben 30 teamleden het weekend van 16 & 17 september de verschillende afstanden gerend of de Dam tot Dam FietsClassic gefietst. De teamleden hebben zicht tijdens deze dagen laten sponsoren. Hierdoor hebben zij een fantastisch bedrag voor de kinderen bij elkaar gesport!

Niet alleen deze sporters hebben hard getraind. In 2017 zijn 16 artsen opgeleid door Save a Child's Heart. Deze nieuwe artsen komen van over de hele wereld en helpen met deze medische training mee aan de missie om de levensreddende zorg voor kinderen met een hartafwijking wereldwijd te verbeteren.

Het grote succes van de Dam tot Damloop heeft ervoor gezorgd dat Team SACH NL ook in 2018 weer aan de start zal verschijnen. Hou de website goed in de gaten om je aan te melden voor de editie van 2018!

In het najaar kwam de nieuwe website online en daarmee is ook de webshop in het leven geroepen. Op de webshop zijn verschillende producten te vinden, waarvan de opbrengst volledig ten goede komt aan de stichting. Hiermee hebben in 2017 330 kinderen van over de hele wereld een levensreddende operatie gekregen in het Wolfson Medical Center in Tel Aviv. Tijdens de medische missies zijn nog eens 1130 kinderen gescreend die later naar het Kinderhuis gevlogen kunnen worden voor een behandeling. Ter plaatsen konden 85 kinderen met behulp van medische teams van over de hele wereld gelijk behandeld worden.

Een van de producten die sinds 2017 in de webshop staat is de hartverwarmende kruik. Deze is in samenwerking met Lavinia Meijer ontworpen. Tijdens haar tour door Nederland met “Een brief aan mijn dochter” heeft zij als ambassadrice van Save a Child’s Heart Nederland het werk van de stichting een podium gegeven.

In de maand december is de Zep Decemberactie gelanceerd. Tijdens deze actie konden bedrijven een doos met 6 Zep’s doneren. Deze vrolijke knuffels zijn aan de kinderen gegeven die tijdens de feestdagen in het Emma Kinderziekenhuis moesten verblijven. Hierdoor hebben de kinderen een gezellige vriend voor de feestdagen en de opbrengst van de actie helpt de stichting het levensreddende werk voort te kunnen zetten.

De bouw van het eigen kinderziekenhuis van Save a Child's Heart kinderziekenhuis is in 2017 gestart en is op dit moment in volle gang. De eerste plafonds zitten er in en het werk op de begane grond is nu in volle gang.

Werk samen met Save a Child's Heart aan onze missie in 2018!

Meld je aan voor de nieuwsbrief

En lees als eerste al het nieuws over Save a Child's Heart